Archive for 15. januar 2010

 

Damelagets største profil Kari-Anne Henriksen kunne denne uken dele hyggelige nyheter med jentene på laget.  Sammen med Robert Hedin venter hun barn og tar derfor pause fra håndballen.  Vi gratulerer! 

 


Den siste uken har det vært mange rykter rundt Kari-Anne.  I klubben har vi holdt informasjonen internt i damelaget, og det er svært forståelig at man har ønsker om å holde en lav profil rundt en slik privat situasjon så lenge som mulig.  Likevel når man er en kjent håndballspiller og samboer med lanslagstreneren sier det seg jo at slikt ikke kan holdes hemmelig i det uendelige.  I dag har enkelte medier offentliggjort nyheten.  Vi har derfor i samråd med Kari-Anne blitt enige om å gi informasjon via klubbens hjemmeside.
   
Fornøyd med tiden i Rælingen
– Jeg har hatt et fint halvår i Rælingen og har masse positivt å si om klubben. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på  graviditeten, og det viser at klubben til enhver tid setter spilleren i sentrum. For meg er det viktigste at jeg i fremtiden kan få muligheten til å kombinere familie, studier og håndball, og det er jeg ihvertfall helt sikker på at jeg kan få til ved å spille i RHK. Jeg vil veldig gjerne tilbake på håndballbanen, og da er Rælingen et veldig bra alternativ, forteller Kari-Anne. 

– Vi gleder oss til å bli foreldre
– Det har vært en naturlig prosess å skulle ta en pause fra håndball ettersom jeg er gravid, og jeg har det helt fint med det. Å få barn er viktigere enn alt annet, så det overskygger det faktum at jeg nå må ta en pause fra håndballen. Jeg kommer til å savne jentene på laget, men kommer nok til å luske litt rundt i kulissene i tiden fremover også.  Det blir en spennende tid fremover og vi gleder oss veldig til å bli foreldre. 

Om sesongen så langt
– Sesongen har jo vært variabel prestasjonsmessig. Veldig mye bra spill, men vi har vel også vist at vi er litt ustabile. Serien er veldig jevn, og med unntak av Flint, ser det ut til at alle kan slå alle. Derfor er det viktig å være konsentrert i alle kampene. Der har vi nok litt å gå på. Men alt i alt har vi flere poeng på en halv sesong enn laget fikk hele fjorårssesongen, så vi er ihvertfall på vei i riktig retning.  
Jeg kommer til å holde kontakten med laget og med klubben, er tilstede på hjemmekampene og skal blant annet bidra gjennom å holde en trening samt foredrag for klubbens 15-16-åringer, avslutter Kari-Anne.

For Rælingen Håndballklubb har det siste halve året vært spennende.  Med flere profiler og mange unge lovende spillere har vi etablert en god 1.divisjonsgruppe.  Arbeidet med neste sesong starter i disse dager.  Vi vil bl.a. jobbe for å få Kari-Anne med i stallen i sesongen 2010-11

Vi ønsker Kari-Anne og Robert lykke til med den kommende familieforøkelsen

Read Full Post »